Hətta müasir zamanda hər hansı texnoloji yeniliklər, müasir internet medianın sürətli inkişafı və digər amillər peşəkar film yaradıcılığına, ümumilikdə kino sənətinə kölgə sala bilməyib. Əksinə bu yeniliklər film istehsalına, onun əhatə dairəsinin genişlənməsinə müsbət təsir edir.
Təbii ki, bunu bütün filmlərə aid etmək olmaz. Bir sözlə yaxşı ssenari, peşəkar çəkilən bədii film öz auditoriyasını qorumaqla bərabər uzun müddət insanlara həm zövq, həm də güclü informasiya verir. Bəs, bizim telekanallar, kino çəkilişi ilə məşğul olan şirkətlər bu resurslardan necə faydalana biliblər?
Çox təəssüf ki, kino sahəsində, xüsusilə, serial çəkilişində mövcud olan problemlər dərinləşməkdədir. Bu gün Azərbaycanın teleməkanında xeyli seriallar çəkilib nümayiş olunur. Həmin kino nümunələrindəki problemlər əvvəllər necə olubsa indi yenə qalmaqdadır. Təbii ki, burada əsas səbəb maliyyə deyil. Düzdür kino iqtisadiyyatı, bu sahənin inkişafında maliyyə vacib məsələdir.
Etiraf etmək lazımdır ki, ötən illərdə Azərbaycanda filmlərin çəkilməsi üçün vəsaitlər az olmayıb. Hətta Azərbaycan prezidenti İlham Əliyevin sərəncamı ilə film çəkilişinə vəsait ayrılmışdı. Bundan əlavə serialların nümayişi zamanı kifayət qədər reklamlar olurdu. MTRŞ-dan APA-ya verilən xəbərə görə, 09 sentyabr 2011-ci il tarixli 1709 nömrəli sərəncama əsasən ayrılan 5 milyon manatdan ATV kanalının hesabına “Sirr”, “Pərvanələrin rəqsi”, “Onu bağışlamaq olarmı” serialının çəkilişi üçün ümumilikdə 1 milyon manat ayrılmışdı.
Həmçinin ANS kanalına “Xoca” və “Ağabəyovlar” serialının çəkilişi üçün ümumilikdə 800 min manat, “Lider” kanalına “Dostlar”, “Satko”, “Muradına çatan günəş” seriallarının çəkilişi üçün ümumilikdə 800 min manat, “Space” kanalına “Cənnətə səyahət”, “Bir kəndin Sevinci” seriallarının çəkilişi üçün 800 min manat, “Xəzər” kanalına “Aramızda qalsın”, “Qaynana”, “Ayrılıq son deyil”, “Həyat varsa”, “Sonun başlanğıcı” seriallarının çəkilişi üçün ümumilikdə 800 min manat verilib.
Bundan əlavə İctimai televiziyaya “Qarabağ”, “Dalan” , “Döngələr”, “Qaranlıqlar çiçəyi”, “Xoş təsadüf” seriallarının çəkilişi üçün isə ümumilikdə 800 min manat vəsait köçürülüb. Bu siyahını xeyli artırmaq olar. Bəs, bu vəsaitlər hesabına çəkilən filmlərin hansı dünya miqyasına çıxıb geniş auditoriya qazandı?
Bu barədə “Xoca” filmi istisna olmaqla başqa heç bir film haqqında sevindirici məlumat eşitməmişik. Mən heç kəsin zəhmətini aşağılamaq və kiminsə çəkdiyi filmlərə qərəzli yanaşmaq istəmirəm. Ancaq fakt faktlığında qalır.
Vahid Mustafayevin çəkdiyi “Xoca” filmi bütün tilsimləri qıraraq geniş tamaşaçı auditoriyası qazandı. Bu film yalnız Xocalı faciəsindən bəhs etdiyinə görə, milli dərdlərimizi ortaya gətirdiyinə görə, məşhurluq qazanmayıb. Mübaligəsiz demək olar ki, “ Xoca” filmi həm də peşəkar ssenarisinə, aktyor seçiminə, kəskin süjet xəttinə, hadisələrin və çəkilişlərin inandırıcılığına görə geniş auditoriya qazandı.
Təəssüf ki, digər filmlər haqqında belə ürəkdən danışmaq mümkün olmur. Onu da qeyd etmək lazımdır ki, əgər çəkilən film xarici auditoriyaya çıxıb nümayiş olunmursa, gəlir gətirmirsə, deməli, kino iqtisadiyyatı yarana bilmir. Bu da o deməkdir ki, davamlı kino çəkilişi mümkün olmur.
Mənə belə gəlir ki, Azərbaycan məkanında çəkilən seriallarda aktyor seçimində, həmin aktyorların öz rolunu oynamasında elə ciddi problem yoxdu. Hətta bəzi aktyorlar rolun öhdəsindən gəlmək üçün dəridən-qabıqdan çıxırlar. Bir çox hallarda buna nail olurlar. Burada ən ciddi problem ssenarilərin çox bəsit, zəif, cəsarətsiz yazılmasında, rejissor işində, süjet xəttinin inandırıcı olmamasında özünü göstərir.
Acı bağırsaq kimi, öz düşüncələrinə uyğun olaraq serialı çəkib uzadırlar. Yekunda da deyirlər film çəkmişik, baxın. Əslində hər hansı kino sənəti ssenar müəllifinin intellektini, dünya görüşünü, nə dərəcədə mütaliyəyə meylli olduğunu göstərir.
Əkrəm Bəydəmirli
Baxış sayı: 4 762