Azərbaycanın teleməkanında gedən proseslər, hazırlanan müxtəlif səpkili verilişlər, şou proqramlar, nümayiş olunan seriallar əslində vətəndaş olaraq hər birimizi düşündürür. Dünyada gedən proseslərin, münaqişə faktoruun, müxtəlif psixoloji gərginliklərin və nəhayət bütün bunların kövrək cəmiyyətimizə təsiri təbii ki, az deyil.
Belə məqamda telekanalların, medianın məramı, məqsədi necə olmalıdır və indi necədir məsələsinə etinasız yanaşmaq olmur. Təsnifatına uyğun müxtəlif səpkili informasiyaların tamaşaçıya çatdırılması işi, həmçinin əyləncə proqramlarıının nümayişi məsələsi öz axarında olmalıdır. Təbii ki, bütün bunlara paralel olaraq maarifçi xarakterli verilişlərin peşəkar səviyyədə hazırlanması, auditoriyalara çatdırılması bu gün zərurətə çevrilib. Təəssüf ki, telekanallarımızda bir çox hallarda bunu görə bilmirik. Bu televiziyalar sanki öz maarifçilik missiyasından, şou proqramlarda insanları əyləndirmək, informasiya çatdırmaq missiyasından daha çox reklam verən şirkətlərin məhsullarını istehlakçıya tanıtmaqla məşğul olurlar.
Bu əslində reklam olunan məhsulların antireklamına çevrilir. Heç şübhəsiz şou proqramdan, müxtəlif verilişlərdən əhval-ruhiyyəsi pozulan biçarə tamaşaçı həmin reklamlardan da razı qalmır. Deməli, əvvəlcə tamaşaçını məmnun etmək, həmin telekanalı seyr edən insanlarda yaxşı əhval-ruhiyyə yaratmaq lazımdır ki, nümayiş olunan reklam çarxlarına da diqqət artsın.
Azərbaycanın teleməkanında baş verən proseslər haqqında, verilişlərin real vəziyyəti ilə bağlı və belə demək mümkünsə çox üzücü məqamlarl var. Hələlik həmin faktlara, detallara toxunmaq istəmirəm. Ancaq onu qeyd edim ki, cəmiyyətin güzgüsü sayılan TV-lərdə hansı məhsulun necə təqdim olunduğunu müasir tamaşaçı çox yaxşı görür.
Bütüm hallarda elektron media, xüsusilə, TV-lər şablon çıxmasın cəmiyyətin fövqündə durmalıdır. Bu böyük güc, böyük silah cəmiyyətə küfr yox, müsbət enerji gətirməlidir. Bu gün Azərbaycan tamaşaçısının rəğbətini deyil, şit, intelektsiz davranışı ilə tamaşaçını bezdirən aparıcılardan, kampaniyaçı vətənpərvərlikdən, bayağı şoulardan qurtulmaq lazımdır.
Ancaq nə etmək olar teleməkanda belə problemlər hələ də qamaqdadır. Kobud çıxmasın ayını da bir-iki ilə əhliləşdirmək mümkündür. Ancaq bəzi tv-lərdəki şou aparıcılar var onlar uzun illərdir aparıcılıq etsələrdə özlərində elementar efir mədəniyyəti formalaşdıra bilmirlər. Aydın məsələdir ki, telekanal belə verilişlərin reytinqinə və cəlb olunan reklamlara görə həmin şəxslərin fəaliyyətinə yaşıl işıq yandırır. Bəzi internet saytları İP-i sayına görə, telekanallar isə reklama görə yarışa girirlər. Bunun hər ikisinin mənfi təzahürü olur.
Telekanallar cəmiyyətin nəbzini tuta bilmirlər. Qıcıq doğuracaq yüngül şoularla, maraqsız və baxılması qəliz olan seriallarla kövrək cəmiyyəti ovundurmaq, əyləndirmək çətindir. Bu məsələdə ən azından balansı qorumaq lazımdır.
Onu da etiraf etmək lazımdır ki, televiziyanın birbaşa tamaşaçının istəyinə, zövqünə uyğun proqram qurması özü-özlüyündə mənfi tendensiyalara yol açar. Ancaq balansı qoruyaraq, teleticarət işini quraraq əsas milli strateji hədəflərə doğru getmək mümkündür.
Nümayiş olunan filmlərə nəzər salmaq istərdim. Azərbaycan telekanallarının çəkdiyi seriallar təəssüf ki, normal alınmır. Müxtəlif sənət adamları cəlb olunur, hətta bəzən aktyorlar dərindən-qabıqdan çıxırlar ki, çəkiliş normal alınsın. Yekunda filmi seyr edən tamaşaçı razı qalmır. Bunun səbəbləri çoxdur. Mənə belə gəlir ki, əsas səbəblərdən biri isə ssenarinin son dərəcə zəif olmasından qaynaqlanır. Bu tipli seriallar təqdim olunur. Reklam fasiləsində yorulan, əsəbləşən, ürək ağrısı keçirən tamaşaçıya tövsiyə olunur ki, Sedaflor-b içsin. Bütün bunların çarəsi həmin dərmandadır. Həqiqətən bellə seriallara baxandan sonra Sedaflor –B içmək lazımdır. Yoxsa gərginlik, əsəbilik fəsadlar verər.
Cənablar, bəlkə tamaşaçını belə duruma salmamaq, yaxşı əhval-ruhiyyədə qalması üçün ağıllı-başlı ssenari ilə çəkilən filmlər təqdim etmək lazımdır? Sedaflor-b-yə az ehtiyac olsun. Milli Qəhrəmanlarınızın keçdiyi döyüş yolu, Qarabağ döyüşlərində misilsiz xidmətlər göstərən əsgərlərimizin qəhrəmanlığı, 4 günlük aprel döyüşlərində Azərbaycan Ordusunun şücaəti ən yaxşı film ssenarisi ola bilməzmi? Təbii ki, olar. Müharibə ədəbiyyatı və filmləri yaranmalıdır. Bu boşluqları ancaq peşəkar səviyyədə çəkiləcək filmlər doldura bilər. O zaman gərginliyi. əsəbliyi aradan qadırmaq üçün Sedaflor-b-yə tələbat azalar.
Əkrəm Bəydəmirli
Baxış sayı: 4 119