Çünki heç kim özünü ətraf mühitdən, mövcud həyatdan təcrid edib yaşaya bilməz. Eyni gəminin sakinləri sayılan insanlar bütün hallarda ətraf aləmdə gedən proseslərdən az və çox dərəcədə ziyan çəkə bilərlər.
Əlqərəz, bütün bunlar problemin nəticəsir. İndi səbəblərə nəzər salaq. Ətraf mühitdən danışanda Bakı şəhərindəki hava çatışmazlığı, ekoloji durum yaddan çıxmır. Baxmayaraq ki, paytaxda və ətraf qəsəbələrdə, xüsusilə, yol kənarında yaşıllıq zonaları salınır, müxtəlif ağac növləri əkilir. Ancaq avtomobillərin belə sürətli artımı və ərtaf aləmə zəhərli qazların buraxılması ekoloji balansı pozur. Statistik məlumatlara görə, 90-cı illərin əvvəllərində Bakı şəhərində 50 min avtomobil var idisə, bu gün bu rəqəm təxminən bir milyonu keçib.
Alimlərin qənaətincə, hər hektar meşə sahəsi bir saatda 8 kiloqram karbon qazını udur, bu da bir saatda 200 nəfərin nəfəsi ilə havaya buraxılan karbon qazının həcminə bərabərdir. Görün, nə qədər meşə sahəsi, yaşıllıq zonasaı lazımdır ki, həmin avtomobillərin zəhərli qazlarını udsun.
Bundan əlavə sürətli tikinti biznesi, müxtəlif nəqliyyat infrastruklarının yaradılması, bir çox halda yanacağa kəskin tələbatın artması və sair məsələlər ətraf mühitə mənfi təsir göstərir. Onu qeyd etmək lazımdır ki, dünyada tədricən meşə örtüyü azalır. Hazırda dünya üzrə meşə örtüyünün sahəsi 4 milyard hektara yaxındır. Bunun 809 milyon hektarı Rusiyanın, 478 milyon hektarı Braziliyanın, 310 milyon hektarı Kanadanın, 303 milyon hektarı ABŞ-ın payına düşür. Azərbaycan meşələri cəmi 1 milyon hektara yaxındır.
Nə qədər qəribə olsa da 2 əsr bundan əvvəl Azərbaycan ərazisinin 35 faizi, indi isə yalnız 11,4 faizi meşə ilə örtülüb. 11,4 faiz meşə fondunun təxminən 261 min hektarı Ermənistan tərəfindən işğal olunan ərazilərdə yerləşir. Ola bilər bu rəqəmlər müəyyən qədər qeyri dəqiqliklər olsun. Ancaq bütün hallarda avtomobillərin artımı, meşə örtüyünün azalması ciddi disbalans yaradır. Təbii ki, bütün bu proseslər öz ağır nəticələri ilə insan həyatında, sağlamlığında, ən əsas yaşadığımız bu məkanda özünü büruzə verir.
Bakı şəhərində problem yalnız ekologiya ilə bağlı deyil. Burada urbanizasiya məsələsinə nəzər salmaq lazımdır. Paytaxtda əhali sıxlığı getdikcə daha çox hiss olunur. Urbanizasiya məsələsi və ümumilikdə şəhər salma, yaşayış yerlərinin müəyyən edilməsində etinasızlıq faktoru nəticəsində Bakı şəhəri və ətraf qəsəbələr tamamilə yüklənib.
Hazırda qeyri rəsmi məlumatlara görə, paytaxtın müxtəlif ərazilərində inşa olunan sənədsiz evlərin sayı 500 mindir Hər evdə 4 nəfərdən götürsək bu 2 milyon insan deməkdir. Bu gün ABŞ kimi nəhəng dövlətin paytaxtında cəmisi 600 min insan yaşadığı halda Bakı şəhərində və ətraf qəsəbələrdə əhalinin təxmini sayı 5 milyona yaxındır. Müxtəlif yerlərdə, heç bir standarta cavab verməyən həmin yaşayış yerlərində yaşayan bu əhali qrupunun xeyli hissəsi əyalərlərdə çox normal, dəbdəbəli evlərini atıb burada məskunlaşmasının əsas səbəblərindən biri iş yerləridir. Yalnız yüksək əmək haqları, təminatlı şəraitlə insanları bölgələrə cəlb etmək olar.
Əyalətdə sosial iqtisadi inkişafı sürətləndirmək məqsədilə dövlət proqramları həyata keçirilir, infrastruktur yenilənir. Bu iş yalnız davamlı və şəffaf aparılsa, effektli olacaq. Yəni Bakını yükdən, avtomobil tıxaclarından, insan sıxlığından xilas etmək üçün bölgələrə diqqət artmalıdır
Bu yerdə bir faktı xatırlatmaq istərdim. Sovet dönəmində cazibədar BAM (Baykal Amur Migistral) adlı iqtisadi layihə var idi. Gəncləri çox həvəsləndirici təkıliflərlə, yüksək sosial-iqtisadi təminatla həmin proqrama cəlb edirdilər. O zaman SSRİ-nin bir çox yerlərindən ora axın var idi. Bu gün o məzmunlu layihələr bizim bölgələrimizdə gerçəkləşməlidir. Bunu dövlətin dəstəyi ilə böyük sahibkarlıq subyektləri icra edə bilər.
Cənab Prezident İlham Əliyevin qeyd etdiyi kimi, azad sahibkarlığın hər tərəfli inkişafına bu gün daha çox zərurət var. Dövlət başçısının sahibkarlara bu gün bütün dəstəyi göstərməsi çox önəmlidir. Heç şübhəsiz ki, regional iqtisadiyyatın formalaşması və əyalətlərə insanların dönüşü Bakını tıxacdan qisməndə olsa azad edəcək Təbii ki, inzibati resurslar hesabına Bakı şəhərinin yükünün azadılması effektli olmaz. Burada ən yaxşı mexanizmlərdən biri əyalətlərdə sahibkarlıq subyektlərinin dayanıqlı inkişafıdır. Artıq sahibkarlığın inkişafının qarşısını kəsən əllər bağlanır, problemlər aradan qalxır. Bu da çox doğru yoldur.
Əkrəm Bəydəmirli
Baxış sayı: 2 712