Bu yaxınlarda Vəfa Allahverdiyevanın “Jurnalistika fakultələri bağlanma təhlükəsində” adlı yazısını oxudum. Vəfa xanıma bu yazıya və qaldırdığı məsələyə görə təşəkkür edirəm. Müəllifin toxunduğu məqamlarla razıyam. Bu gün həqiqətən jurnalist təhsilinə meyl azalır. Bunun bir sıra səbəbləri var. Orta məktəblərdə mövcud olan problemlər, şagirdlərin əzbərçiliyə meyliliyi, mütaliəsizlik və digər faktorlar narahatlıq yaradır.
Ancaq burada daha ciddi səbəblər var. Heç şübhəsiz ki, media QHT sistemindən fərqli olaraq biznez sahəsidir. Əslində medianının normal biznes sahəsi kimi fəaliyyəti həm cəmiyyət, həm dövlət, həm də jurnalistlər və bu sahədən əmək haqqı alan insanlar üçün faydalı olardı. Bu da o deməkdir ki, medianın öz iqtisadiyyatı formalaşmalı idi. Bəs, bu gün azad rəqabət şəraitində həmin media iqtisadiyyatı formalaşa bildimi?
Etiraf etmək lazımdır ki, jurnalistikada lazımı qədər maddi-texniki baza formalaşa bilməyib. Reklam bazarındakı vəziyyətin təhlili başqa bir söhbətin mövzusudur. Qısaca onu qeyd etmək olar ki, reklam bazarındakı problemlər ümumilikdə media mühitinə sirayət edib.
Digər tərəfdən hər hansı peşə seçimində və yaxud ixtisasların müəyyən edilməsində bir sosial sifariş olur. Belə demək mümkünsə cəlbedicilik nəzərə alınır. Bugünkü gənclər daha çox iqtisadiyyatda müxtəlif peşələrə yiyələnmək istəyir. Məsələn bank, vergi, gömrük və s. sahələrə daha çox axın olur. Çünki bu sahədə çalışan insanların daha yaxşı qazanmaq ehtimalı var.
Bu gün çox az gənc tapılar ki, üzmçülük sahəsində aqranom və yaxud şərabçılıqda texnoloq kimi və digər belə peşələrə yiyələnməyə can atsın. Ona görə ki, həmin sahələrdə heç bir inkişaf yoxdur. Bəlkə bu müqayisələr bir az qüsurlu görünər. Ancaq bu faktorlar bütün hallarda gənclərin peşə, ixtisas seçiminə təsir göstərir.
Bəzi insanlar mütəmadi olaraq qeyd edirlər mediada, QHT-də maliyyə, qazanc haqqında düşünmək düzgün deyil. Mən bu fikirlə heç cürə razılaşa bilmirəm. Sosial varlıq olmaqla yanaşı, həm də bioloji varlıq olan media, QHT işçisi nəyə görə, normal yaşayış, təmiz maddi gəlir haqqında fikirləşməməlidir? Gənclərin jurnalistikaya marağının azalmasının səbəblərini burada axtarmaq lazımdır.
Elə insanlar var artıq jurnalistika sənətinə bağlanıb. Bu işdə pul azda qazansa, çoxda qazansa bu peşədən heç cür ayrıla bilmir. Xüsusilə, bunu ortayaşlı qələm sahiblərinə aid etmək olar. Bəlkə də düşünürlər geriyə yol yoxdur. Ancaq bugünkü gəncin düşüncəsində bir maddiyyat var. Əslində buna çox normal yanaşmaq lazımdır. Gənc öz intellekti, bacarığı hesabına müəyyən dövr çərçivəsində həm tanınmaq, həm də sözün yaxşı mənasında mövqeyə, geniş maddi imkanlara sahib olmaq istəyir.
Jurnalistikaya yeni başlayan gənclər üçün bu şəraitin olmaması peşə seçimində mühüm rol oynayır. Məhz bununda mənifi nəticələri zaman keçdikcə hiss olunacaq. Jurnalistikaya ürəkdən bağlı olan gənclər, bəlkə də bu sənətin fəadiləri bu sahəyə gəlmirsə o zaman təsadüfi şəxslər gələcək. Jurnalistikaya dəxli olmayan şəxslərin bu sahəyə gəlişi ağır nəticələrini göstərməkdədir. Reket “jurnalistikası”nda belə acınacaqlı durumun şahidi oluruq.
Bu illər ərzində Mətbuat Şurası reket “jurnalistikası”nın qarşısını almağa çalışaraq papağını günə verdi. Reket “jurnalistikası” var. Haqlı olaraq onları ifşa etmək lazımdır. Əslində onların məsələsi hüquq mühafizə orqanlarının məşğul olacağı sahədir. Belə qorxulu tendensiyalardan qaçmaq üçün media iqtisadiyyatı formalaşmalıdır. Təəssüf ki, Mətbuat Şurası medianın daha ciddi məsələsi olan media iqtisadiyyatının formalaşması istiqamətində ciddi addımlar ata bilmədi.
Son bi neçə ildə Azərbaycan dövləti KİV-in inkişafına dəstək məqsədilə vəsait ayırır. Bu çox normal haldır. Müəyyən dövr çərçivəsində belə dəstəyin göstərilməsi mümkündür. Nəhayət müstəqil media normal bazar qanunlarını əsas tutaraq öz iqtisadiyyatını formalaşdırmaq haqqında düşünməlidir. Peşəkar jurnalistikanın inkişafı, ən əsası reklam problemlərini çozmək məqsədilə Reklam Şurasının yaradılması zəruridir. Ümid edək ki, zaman keçdikcə bu problem həllini tapar.
Baxış sayı: 4 169